Handelsbetingelser

Generelle Oplysninger
Enø Kød ApS
Cvr: 39066769
Tlf: 25835050
Emai: enoe.koed@gmail.com
Web: www.enøkød.dk
Kontor:
Skallegårdsvej 1
4700 Næstved
Lager:
Ved Broen 17
4736 karrebæksminde
Betaling
Enø Kød tage imod betaling via følgende metoder:
Kontant, Dankort, Visa Debet, Visa Credit, MasterCard Debet, MasterCard Credit, Maestro og MobilePay
Enø Kød tager intet kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt

Her hos Enø Kød betaler du selv for fragten og forpakningen. Vi tjener ikke nogen penge på varerne ved medlemspriserne, og derfor har vi valgt at fakturere fragten sideløbende.
Enø Kød pakker og sender ordrer ud hver torsdag. Alle medlemmer der har indgivet deres ordrer inden kl. 12 den pågældende dag, vil derefter modtage deres pakke dagen efter, altså fredag. Indgives ordren efter kl. 12 torsdag, bliver pakken sendt ved næste pakkedag.
Enø Kød varetager selv fragten for at sikre, at du modtager dit kød inden for 8 timer efter vi har sendt din pakke afsted fra vores lager. Ved accept af nærværende handelsbetingelser giver kunden tilladelse til, at Enø Kød efterlader varerne på kundens adresse og accepterer, at dette sker på kundens eget ansvar. Kunden accepterer, at Enø Kød ikke kan holdes ansvarlig for, hvad der måtte ske med varen, efter at Enø Kød har leveret denne på den korrekte adresse.
Enø Kød har ikke mulighed for håndtering af koder eller nøgler. Det er kundens eget ansvar at sikre, at det er muligt at foretage levering af varen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Størstedelen af vores varer er ferske fødevarer eller kolonialvarer, hvilket betyder, at der jf. forbrugeraftaleloven §18, stk. 2, nr. 4 ikke er hverken retur- eller fortrydelsesret på disse varer.
Fortrydelsesristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til enoe.koed@gmail.com.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis der mod alt forventning skulle ske noget med varen undervejs til dig, så den er beskadiget eller på anden måde har lidt overlast, skal du kontakte os inden kl.18.00 dagen efter modtagelsen.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Alle fødevarer skal sendes retur ved forsvarlig temperatur. For kølevarer er det +5 C° og for frostvarer er det -18 C°
Andre varer købt på Enø Kød, kan sendes som normal pakkepost.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Det er ikke muligt at levere pakker på vores lager, medmindre det er aftalt på forhånd.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 299,00 DKK.
Varer der er undtaget fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal derefter altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Reklamationsvarer skal sendes til: Skallegårdsvej 1 – 4700 Næstved.
Når du returnerer varen, bedes du venligst vedlægge en detaljeret beskrivelse af det pågældende problem.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Når du handler hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Enø Kød og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Enø Kød er selv dataansvarlige på enoe.koed@gmail.com.
Som registreret hos Enø Kød, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til enoe.koed@gmail.com.

Klageadgang

Hvis du som forbruger gerne vil klage over dit køb, skal du kontakte Enø Kød på telefon 25835050 mellem 13.00 – 18.00, eller enoe.koed@gmail.com.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23/01-2020. 


Log ind på din konto

THE MEAT FAMILY

PRODUKTER

MÅNEDENS TILBUD

BRANDS

MEDLEMSSKAB